Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-12, 21:08   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokoladekarameller med maldonsalt

Jeg må bare tipse dere om disse karamellene. Det ligger link i julebaksttråden også, men jeg må bare få disse ut til folket, for herremann så gode!

De er uten maldonsalt, men jeg pleier alltid å ha salt i karamellene da jeg elsker salt karamell, og disse var ikke noe unntak. God sjokoladesmak og nydelig konsistens! Jeg brukte forresten havrefløte i stedet for melk, og Nutana margarin i stedet for smør, og kokte dem vel i ca. en time (men stod ikke over grytene, man trenger bare å røre i ny og ne, og passe på at gryta er høy og at varmen er så lav den kan være samtidig som massen koker).

Satte formen ut på terrassen og glemte dem ut, og da jeg tok dem inn var massen helt knallhard. Ble litt bekymret, men det viste seg at den ikke var steinhard, men veldig seig, og det gikk fint å skjære opp ruter med en skarp kniv.
Må oppbevares kjølig, for de blir litt for myke i romtemperatur. De får litt sånn Dumlekonsistens i munnen. Åh, salige jul!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat