Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-10, 16:38   #58
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Her i strøket har de to små sykehus av politiske grunner. Hvis noe som helst skjer må man sendes med helikopter til et tredje sykehus. Under førstefødselen var jeg på det sykehuset som er lengst unna hjemme, og ble utrolig godt ivaretatt, både før, under og etter fødselen. Andre gangen endte galt, og det var helt tydelig at det som skjedde, skjedde for sjelden til at de hadde gode rutiner. Jeg er ikke i tvil om at det ville vært bedre og tryggere for alle om de hadde lagt ned de to små sykehusene og bygd ett større. Ved å legge det midt i mellom ville man fått en økt reisetid på 30-60 minutter. Da hadde man doblet antallet fødsler på avdelingen, fått mulighet til å ansette flere barneleger og fått et bedre fagmiljø. Men neida, det SKAL være et sykehus i hver by.

Jeg føder aldri mer på et sykehus/fødestue uten barnelege. Men nå skal jeg aldri føde mer uansett...

Og hvis man må veie økt dødsrisiko og "kos" opp mot hverandre er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt.

*Avsporing*
Bor du i Møre og Romsdal eller? If so så er jeg iallefall enig med deg. Ett felles sykehus midt mellom Molde og Kristiansund er nok den beste løsningen for hele regionen, i tillegg til at det kanskje er den eneste måten Romsdal og Nordmøre i det hele tatt får ha sykehus på, men når det kommer til de to byene sitter det jo langt inne å få til ett samarbeide da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat