Tråd: Pedo-kunst
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-09, 23:08   #14
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pedo-kunst

Opprinnelig lagt inn av Dachs, her.

Usmakelig og trist ja, men nødvendig?

Tenk tilbake i kunsthistorien- vi trenger ikke gå lengre enn til Christian Krogh som malte "Albertine i politilegens værelse"- et eks på samfunnskritikk som preget samfunnsdebatten og førte til positive endringer?

Kunsten skal ikke bare behage- den skal røske tak i oss. Kreve at vi tar stilling til saker vi ellers prøver å overse fordi det er for ubehagelig.

Men en ting jeg IKKE liker i dette er det manglende personvernet til barna. Men kunstneren mener kanskje at målet helliger middelet? Kjenner jeg føler sterkt behov for at han faktisk har et mål med det- hvis ikke er han kun en smakløs "attentionwhore"

Jeg ser ikke nødvendigheten i dette. Dersom man ønsker en samfunnsdebatt for å skape endringer så finnes det så mange andre måter å gjøre det på enn å nedverdige disse barna enda en gang.

Kunst må gjerne opprøre, å sjokkere, men dette er kun nedrig.

Peker forøvrig opp på DM sitt innlegg som sier mye av det jeg tenker.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat