Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-20, 17:08   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate turjakka, da?

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg har både Norrøna Falketind og Norrøna Lofoten. Supre jakker, men dyre, og det finnes sikkert andre gode jakker også. Norrøna har gode ordninger med reparasjon om noe skulle gå i stykker.

Det siste er spesielt verdt å merke seg. Takk for tips!

Uansett merke, ta en titt på hva de har av lommer, lufting, hette etc. Er du som meg som ender opp med å ha med hele familiens votter, luer og alskens i lommene eller har du bare med nøklene på tur? Er du varm eller frossen? Hvor lett og hvor vanntett skal den være?

Veldig sant! Takk!

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Bergans Cecilie skog jakke. Veldig fornøyd.

Utseendemessig synes jeg nok den er finest av de som er anbefalt her. Ser det står på nettsiden at den er stor i størrelsen, er det din erfaring også?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg er godt fornøyd med kvalitetet på både Bergans og Norrøna. Norrøna er nok hakket over og det samme er prisen.

Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har Norrøna Trollveggen og Nansen, Bergans Glittertind og har også hatt Norrøna Falketind paclite. Trollveggen er nok den mest robuste, men jeg foretrekker Bergans membran framfor gtx-membranen til Norrøna fordi den ikke er så stiv. Lommene er også bedre plassert på Glittertind, enklere å komme til fordi de sitter lengre ned på jakka, og de et også litt større. Selv unngår jeg vanntette skallklær så sant det er mulig, pusteegenskapene er kanskje ok ift gammeldagse oljehyrer, men går man med litt tempo eller er på topptur så blir det kondens uansett, synes jeg.

Veldig nyttige tips! Hva slags jakke ville du valgt til tur med tempo eller topptur?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat