Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-19, 09:56   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Litt fra sidelinjen her, men jeg mener det blir rart å trekke inn legalisering av hasj når man diskuterer behandling av rusavhengige mennesker.
Legalisering av hasj synes jeg godt man kan plassere under i-landsproblemer, rett og slett fordi hasj godt kan brukes hist og pist og for kos og gøy av folk flest, uten at man blir avhengig av det.
Medisinsk sett er avsnittet du siterer et sammensurium, men det ser jo flott ut på trykk da.

Unge venstre snakker om flere typer rusmidler, ikke bare hasj. Argumentene deres for kjøp og salg er i høyeste grad gjeldende for cannabis.

Og igjen: jeg er ikke nødvendigvis enig med unge venstre i deres politikk eller forslag til løsninger. Min indre jury er fremdeles ute på spørsmålet om legalisering av cannabis. Men jeg syns altså det er teit å prøve å redusere ønsket deres om en endret ruspolitikk til et i-landsproblem. Enhver som har bevitnet cannabissalget i Oslo kan skrive under på at det ikke er mye i-landsproblematikk over det. Det er dyp fattigdom, kriminelle gjenger og mafia. Vender man blikket ut av Norge, til landene der det produseres er det virkelig langt fra i-landsproblematikk.

Hvordan unge venstre legger fram synspunktet sitt på skoler vet jeg inhenting om, men har ikke problemet med å tro at det er populistisk og forenklet, slik mange av ungdomspartiene legger fram sakene sine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat