Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-13, 09:41   #146
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karakterer fra 5 klasse. Hva mener du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva mener du med det? Stjerner på et ark er jo bare tegn, men det kan fint være en motivasjonsfaktor å skulle få dem når man øver på bleieslutt (det kan til og med brukes for voksne folk som sliter med motivasjon til å trene!). Det er klart "kanskje jeg kan få en sekser hvis jeg tar en ekstra leserunde før prøven/tar en ekstra halvtimes jobbing med stilen" kan være en motivasjon for en elev? Eller betyr "motivasjonsfaktor" noe annet i denne sammenhengen enn jeg tror?

De enkle karakterene, eller stjernene om du vil - både å forstå, og å sette som lærer, er topp og bunn, f.eks 6 eller 1. Dette forstår elevene også.

Problemet, eller skal vi si - utfordringen er nok at de aller fleste karakterene er noe midt i mellom, og det er vanskelig for både lærer og elev å vite hva som skiller en 3 og en 4, og det er ikke motiverende i seg selv å se et slikt tall.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat