Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-23, 10:36   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.539
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Også kan jeg svare meg selv. Jeg sitter på ferie i Sverige og ser norske nyheter. Og jeg blir så sint at jeg blir helt kvalm. Det fokuseres på 200 rundballer i Mjøsa. 200 rundballer er ca 1/20 av slåtten på en gjennomsnsittsgård. Jepp. Så lite er 200 rundballer.
Men masse fokus. Hvor er fokuset på campingplasser der vogner, spikertelt, plattinger og trampoliner forsvinner jevnlig? Dette er ting som det virkelig burde være krav om en evakueringsplan for. At man vil ha camping i flomutsatte områder skjønner jeg godt og det er egentlig en god bruk av slikt areal. Men det må da (for fanden) være krav om at det relativt enkelt kan kjøres bort og fjernes når det meldes flom?
Om det virkelig flyter 200 rundballer i Mjøsa og ikke 20.000 rundballer betyr det at bøndene virkelig HAR gjort utrolig mye for å hindre ballene i å havne i vannet.

Sånn. Takk for meg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat