Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-18, 18:24   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger dine bacalao-tips

Er du åpen for andre varianter enn tomatbasert?

Klippfisk er nydelig "naturell" med kokt potet eller potetstappe og sprøstekt bacon til.


I ildfast form legger du potetmos (den kan med fordel være ganske bløt) nederst, kokt klippfisk i biter oppå, deretter løk, chili og hvitløk som har surra sammen i olje og blitt gyldent. Topp med stekt bacon og chorizo. I oppskriftene står det at det skal majones på toppen, men jeg vil heller ha litt ost før gratinering.


Grilla klippfisk er aller best. Olivenolje, chili og hvitløk over og på grillen med skinnsiden ned. (gjelder også med skinnfri fisk, men da bruker jeg grillbrett i aluminium under.)
Til denne fisken er det godt med lun potetsalat, grønn salat og en frisk vinaigrette.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat