Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-15, 13:38   #259
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Jeg har ikke hatt tid til å lese hele tråden igjen i år, men forstod jeg det riktig når denne laken ikke anbefales på frosne kalkuner eller har FP-folket god erfaring med at den kan brukes også her? Jeg noterte meg i alle fall tipset i går, men droppet de da vi har frossen kalkun i år.

Og så håper jeg det er OK å stille et latmannsspørsmål da jeg som sagt ikke har fått lest hele tråden igjen med håp om at noen andre husker dette bedre enn meg: Skulle man pensle kalkunen underveis når den ligger i stekepose? Husker ikke hva vi gjorde sist, men da ble den i alle fall saftig og mør.

Og enda et spørsmål. Om man følger oppskriften i HI; settes kalkunen inn i forvarmet ovn på 200 C eller setter man den inn samtidig som ovnen slås på?

Håper alle får en fin nyttårsfeiring med god mat og kjekke folk rundt seg!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat