Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-15, 07:29   #258
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.


jeg har lest oppskriftene og skjønner redselen for oversaltet kalkun, Mrs S, men den ble ikke det altså?

Neida! Men så vasket jeg av saltlaken og tappet friskt vann i boksen og lot den ligge der ca ti minutter. Kanskje frosne kalkuner inneholder mer salt i USA. Jeg googlet så mye jeg kunne, men fant ikke ut det.

Jeg prøvde å regne om Pionerkvinnens oppskrift, og den er på 40 gram pr liter vann. Innrømmer at det andre ble slumpet sammen, tok en håndfull av de tørre urtene (Kjøpte ikke fersk rosmarin), to dl brunt sukker, to dl eplesidereddik, (Jeg vet faktisk ikke om det er riktig med eplesidereddik, men 7 dl virket som for mye) bare 1 appelsin... det ble slik:

  • 3 cups Apple Juice Or Apple Cider
  • 2 gallons Cold Water
  • 4 Tablespoons Fresh Rosemary Leaves
  • 5 cloves Garlic, Minced
  • 1-1/2 cup Kosher Salt
  • 2 cups Brown Sugar
  • 3 Tablespoons Peppercorns
  • 5 whole Bay Leaves
  • Peel Of Three Large Oranges
=7,5 liter vann
=300 g salt (1 1/2 cup)
=440 g brunt sukker
=2 dl eplesidereddik
=1 skje hel pepper
=To never tørket rosmarin
=3 laurbærblad
=skall av 1 appelsin
=1/2 hvitløk, hakket

Jeg brukte omregningen herfra: http://dish.allrecipes.com/cup-to-gram-conversions/ og "Dry goods, sugar. Jeg fant ikke noe for salt, men den har nok samme vektforhold. Cups brukes både på faste og flytende matvarer.


Sist redigert av Mrs. S : 31-12-15 kl 07:35.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat