Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-08, 00:52   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frosne grønnsaker vs. ferske grønnsaker

Jeg tror det blir litt for enkelt å si at frosne gir mer næringsstoffer enn friske. Så lenge man tilbereder friske på riktig måte, så vil jeg tro at det er omtrent det samme? Litt mer i friske kanskje? Slik jeg har lært det så er det når man begynner å skjære i grønnsakene og skrelle dem vitaminene begynner å forsvinne. Man behøver derfor ikke å fortære poteten rett etter at den har kommet opp av jorda. Det jeg lærte i ernæringslære var så vidt jeg husker at man helst skal kutte opp grønnsakene så nært middagslaging/tilbereding som mulig. Dersom man ønsker å gjøre klart tidligere med opphakking osv. bør grønnsakene legges lufttett, f.eks i en lukket plastpose eller boks. Jo lenger man koker og steker, jo færre næringsstoffer.

Dette kommer fra hukommelsen altså, så det er mulig jeg tar fullstendig feil.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat