Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-20, 13:24   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lage gnocchi

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hehe, jeg har ikke laget det, så det vet du bedre enn meg. Men jeg så Jamie lage det i går. Han kokte tre store poteter, moste dem i en sånn potetpresse (det har jeg og jeg liker den), blandet med 100 g mel, salt og muskatnøtt. Ingen egg. Blandet sammen, trillet pølser med tykkelse på ca 2 cm og kuttet dem i stykker på 3 cm. Voila, egentlig. Kan jo lage mønster med gaffel hvis man ønsker, da henger sausen bedre. Men ikke nødvendig.

Som sagt har jeg ikke prøvd, men det framstår jo som kjempelett?

Enig. Det høres kjempelett ut. Men vi har oppfattet det som en lang og møysommelig prosess, og kjøper nå ferdige gnocchi.

Men det står på posen at de kan kokes, og så oppbevares i kjøpeskap noen dager. Og som andre skriver, så er det sikkert mulig å fryse også. (Vi er bare innmari dårlige på å få ting ut av fryseren. Det har en tendens til å bare bli der inne før det kastes.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat