Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-19, 21:34   #933
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi ha til middag i dag? Tråd #4

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Har du oppskrift?

Fikk ideen i et kiwi-blad, men jeg tok ikke vare på det. Men jeg delte opp søtpoteter i store terninger og la det nederst i kjelen sammen med noen mandelpotet med skall. Deretter la jeg pinnekjøttet oppå. Helte over en liter eplejuice og 1 ss nellikspiker, samt 2 kanelstenger. Lot det koke/dampe i tre timer.

Dessverre ble søtpotetene nokså most, så neste gang skal jeg dele dem i enda større biter. Potetene var helt perfekte. Begge deler smakte deilig av pinnekjøttkraft og en anelse krydder. Mye bedre enn kålrabistappe, sa de. Og det sier litt, for jeg lager verdens beste kålrabistappe, i all beskjedenhet...

Jeg laget saus av kraften etterpå. Tok ett minutt. Tok vel ca en halvliter av kraften (målte ikke) og hadde i en dæsj fløte og mye svart pepper. En ss maizennajevner. Kokte opp og det var det v

Hadde også en enkel grønnkålsalat ved siden av. Det pleier jeg alltid ha til pinnekjøtt.

Hyacinth er ikke aktiv