Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-22, 08:49   #72
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forskningsrådet og Ola Borten Moe

Som en tidligere tredjelandsstudent i Norge, uten inntekt da jeg ankom eller foreldre med inntekt, hadde jeg ikke kunnet tatt utdanning i Norge med en slik ordning, så jeg er selvfølgelig helt imot. Og uansett, skal du ikke få lov til å utdanne deg i et annet land om du har normal økonomi heller? Utdanning i utland (uansett hvilket) fremmer viktig internasjonal kontakt.

Det med kutt til studenter i utlandet vil ramme mine barn, som ønsker dette. Snakk om å gjøre det norsk statsapparatet til dynastidrevet. Mange av dem som studerer i utlandet kommer tilbake og jobber i staten i dag. Skal dette kun være forbeholdt noen få familier? Jeg har allerede sett på studieavgiftene på aktuelle studiesteder til mine barn, og det blir helt uaktuelt om støtten kuttes.

Jeg må forresten le av følgende sitat: "– Men dette kan altså føre til at færre norske studenter velger å ta utdanningen sin i utlandet. Er det et ønske fra regjeringen? – Nei, det er det ikke. Vi mener fremdeles at det er en god finansieringsordning for å ta studier i utlandet. Men finner man ut at man ikke har råd til det på grunn av skolepenger, er det selvsagt mulig å ta den samme utdanningen her i Norge."

Er de norske universitetene blitt så bra i det siste?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat