Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-17, 09:28   #115
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arv og miljø - Vigdis Hjort

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg er veldig glad for at jeg ikke er i Knausgårds innerste krets. Bøkene synes jeg dog er verdt å lese.

I gårsdagens utgave av Aftenpodden beskrev forøvrig kulturredaktøren godt hvordan hun reagerte når de fikk tips om at Helga Hjorth også hadde skrevet bok. Underholdende.

Det var underholdende, men skriver hun egentlig god litteraturkritikk? Syns det ble litt på siden av hva en sånn debatt burde handle om, fra et redaktørståsted, og dessuten litt uinteressant som kommentar - litt sånn - jeg har lest boka til VH, og den er sann, så dette er hevn.

Boka til Hjort har, uansett, reist noen veldig interessante spørsmål. Som burde være helt gull for en Aftenposten-redaktør, selveste tanta i Akersgata. Jeg syns Helga Hjort har reist noen problemstillinger som framstår som helt nye, nettopp fordi hun bruker romanen som medium. Men jeg ser at det er min subjektive mening.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat