Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-15, 23:31   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

[b]13. Og selv om jeg synes Omar Sharif er fin i tittelrollen, er han kanskje en for lite handlende hovedperson til at det er nok til å engasjere meg som seer.

Akkurat dette er på en måte boka i et nøtteskall, da. Da jeg leste den om igjen i fjor, satt jeg kronisk og ropte «HVORFOR, Jurij Andrejevitsj! GJØR noe!» Når det er sagt, burde filmen hatt store muligheter til å vise oss en Zhivago som er mer som vennene hans ser ham (karismatisk, følsom, selvstendig, livsnytende), for boka er stort sett fortalt gjennom hans eget selvkritiske og selvpiskende perspektiv, og framtoningen blir jo deretter.

Jeg skulle greid å komme meg til kinoen i tide, med andre ord.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat