Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-12, 20:56   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En trygdesnylters bekjennelser

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg mener at man i utgangspunktet skal finansiere utdannelsen sin selv/på vanlig måte. Det finnes situasjoner der man bør få dekket en omskolering, men i all hovedsak så mener jeg sterkt at man skal finansiere studiene sine slik alle andre må - med lån fra lånekasse og stipend og jobb på si og noen knallharde år. Ellers blir det ganske urettferdig synes jeg. Kan man jobbe med ett eller annet fem år, så får man gjøre det og prøve å bedre situasjonen sin i mellomtiden. Man kan ikke be NAV om å finansiere en utdannelse fordi en jobb man kan ta i dag ikke kan påregnes å vare mer enn fem år.

Som sagt - med unntak i noen spesielle tilfeller.

Hva slags spesielle tilfeller teer du ppå? De fleste som søker omskolering via nav har jo bekostet en utdanning selv allerede, og så pådratt seg en sykdom som gjør at man ikke lenger kan fungere i den jobben. Det er vel ikke så vanlig at folk uten utdannelse får omskolering av nav? eller der det det?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat