Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-12, 13:08   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En trygdesnylters bekjennelser

Akkurat han der er journalist i natt og dag, så den artikkelen der kan godt være for å provosere, men denne artikkelen her fra aftenposten peker på et stort problem. Jeg har møtt flere som er slik som "trygdesnylteren" i dagbladet. De har enorme forventninger og svært lite realisme når det gjelder skole og arbeidsliv, og gir opp straks de møter motstand. Det kan være en kjedelig matteoppgave, en strevsom dag på jobben, eller et hjelpeapparat som ikke står på pinne med en gang. Da er det enklere å sitte hjemme.

Jeg har måttet godta at folk har forskjellige tålegrenser og energinivå, og jober med meg selv for å bli mer tolerant på det, men jeg mener fortsatt at det må stilles krav til samfunnets medlemmer. Det må stilles krav hjemme, i skolen, og i NAV-systemet. og vi må tidligere inn med virkelighetsorienteringer.

Og, bare for å presisere: Jeg mener overhodet ikke på noen måte at alle/de fleste som har AAP er latsabber, jeg sier at det finnes noen som er slik disse artiklene skisserer, og at det er et problem som må løses.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat