Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-19, 13:59   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Her har ikke typiske matmuffins vært så populært. Tror det har noe med konsistensen å gjøre, når det blir for mye egg, også er de ofte veldig vanskelig å få ut av forma, så det blir mye klin ved å spise dem. Men jeg liker dem, så jeg hadde laget mer av det hvis ungene hadde likt det bedre. Usikker på om de jeg har prøvd er ca samme oppskrift som Pamina deler, så kanskje jeg skal prøve den og se om det går bedre ... ?

Det vi alltid kommer tilbake til her er ost- og skinkehorn. Fine eller grove horn, bakt med "vanlig" gjærdeig (til hvilke som helst gode rundstykker). Jeg bruker å lage en porsjon på 16 horn, av 1 kg mel. Hvis jeg ikke husker feil sier den beste (men ikke sunneste) oppskrifta da 50g sukker, 10g salt, 1 pk tørrgjær, 50g smør, 5,5 dl melk og ett egg. Etter heving deler jeg deigen i to deler som kjevles til to runde leiver, som deles med pizzahjulet i åtte "pizzastykker". Legger rett og slett bare en skive påleggskinke og en skive (ferdig skivet, når jeg er lat) ost på hvert stykke, og ruller sammen fra den brede enden, mot spissen. Pensler med egg, og strør litt revet ost på hvert horn før steking.

Disse bruker vi ofte som turmat, og ungene rapporterer om misunnelige klassekamerater som maser om å få smake. De jeg lager blir ganske store, så det er nok med en i matpakka til en stor unge. Til en liten unge etter barnehagen holder det sikkert med en halv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-09-19 kl 23:38.
My er ikke aktiv   Svar med sitat