Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-20, 11:09   #42
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Det kan godt tenkes Tangen er riktig person for jobben, det kan andre vurdere langt bedre enn meg. Men det som er betenkelig, er at både han og store deler av makteliten ikke ser problemet i det som har skjedd, og at mange av deltakerne i det hele tatt lot seg påspandere i første omgang. Og det forteller meg at både fokus på etikk og forståelsen av grenseoppgangen til korrupsjon og andte uetiske maktallianser ikke er god. I beste fall ligger denne saken i en gråsone, og det er ikke godt nok for en person som skal inneha en av landets viktigste oppgaver.

Min mening er at det foregår mer korrupsjon og uetiske handlinger her til lands enn det de fleste er klar over. Og mye som skjer er i en gråsone. Hvis man ikke er obs på dette og bringer disse sakene fram i lyset, vil grensene stadig flyttes og det som er i gråsonen nå vil om en stund være gjengs handlemåte i makteliten. Derfor er det svært viktig at akkurat denne saken får en grundig behandling, uansett utfall. Og uansett om Tangen er beste person til jobben, han bør etter min mening ikke få den hvis det har skjedd noe i ansettelsesprosessen som ikke skulle ha skjedd. Integritet og tillitsvekkende er i alle fall for meg de viktigste egenskapene en person i en lederstilling bør ha, og jo mer makt, dess viktigere er det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat