Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 20:56   #48
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: MME - Når vi snakker om tradisjonell tankegang om kosthold

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hmm hvorfor har Fedon og Co fått så ekstremt mye kritikk i media av bla. Norum og Frölich da?

Fordi de er uenige om en rekke saker. Thats why. Og fordi Fedon alltid har gått ut med meget spissede budskap. Det har vært i hans interesse å få mest mulig medieomtale, fordi han har et produkt å selge.

Jeg syns for øvrig Fedon har noe for seg, og han er helt klart flinkere til å markedsføre tankegangen sin enn Norum og co.

Men det betyr jo ikke det samme som at Norum og co noensinne har ANBEFALT reint sukker og ikke anbefalt NOEN former for fett. Jeg husker tydelig hva slags mar Ernæringsrådet har anbefalt i alle år. Det er grove kornprodukter, grønnsaker og frukt, kjøtt og fisk.

Men igjen: grunnen til at de har fokusert på at man ikke skal spise så mye (usunt) fett, har nok vært at mange nordmenn har spist enormt mye feit og usunn mat. Pommes frites og Thousand Islan og pottis og koteletter med smør. Det har ført til en hel haug med femtiåringer som ligger på sykehus med hjerteproblemer og høyt kolesterol. Norum og co vet selvfølgelig at mennesker trenger fett, og jeg skjønner nesten ikke at så mange ikke har fått med seg dette?

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat