Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-07, 22:55   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

I dag har vi laget noe jeg ikke har smakt på over 10 år. Faktisk er jeg usikker på om jeg har smakt det på denne måten noen sinne, har kun laget den med grovbrød tidligere. Rester av loffen i innlegg nr 28 ble brukt til å lage Arme riddere. Det smakte nydelig! Litt påskegodis for oss som ikke spiser godis i påsken.

Arme Riddere

4-6 brødskiver

2 egg
2,5 dl melk
2 ss sukker (vi droppet sukkeret)
evt kanel/kardemomme
4-6 brødskiver fine/grove (gjerne daggammelt)

Rør sammen egg, melk, evt sukker, kanel/kardemomme. Legg brødskivene i en flat tallerken eller annen form. Hell over røren, og snu brødskivene helt til det meste av røren er trukket inn i brødskivene. Stek i stekepanne på middels varme. Server med syltetøy, eventuelt rømme hvis ønskelig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat