Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-07, 21:02   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg ble så inspirert av denne tråden at jeg bare måtte teste ut en av rettene i dag. Laget Gohbi Alu, mynteraita og løkbhaji. Det var like godt som det så ut på bildene og smakte skikkelig indisk. S på 20 mnd likte best løkbhaji og mynteraita og satt til slutt med skjeen rett i skålen. Ble stappmette og kommer helt sikkert til å lage denne retten igjen. Det er jo faktisk ganske rimelig mat, som smaker som en skikkelig søndagsmidag.

Av alle oppskriftene jeg har lagt ut er nok dette en av mine favoritter. Har kun prøvd ut oppskriften (Gohbi Alu og løkbhaji) en gang, men det ble skikkelig suksess. Har lyst til å prøve og lage mer indisk. (Har selvsagt sikret meg tre Indiske kokebøker i det siste. ) Det blir gjerne litt investering det første par gangene man lager mat ifht kryddere, men når man først har disse på plass blir maten ganske billig ja. Indiske oppskrifter ser ofte veldig omfattende ut, men titter man nærmere er ofte de fleste ingrediensene kryddere.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat