Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-06, 12:27   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre søstre drept

Jeg kjenner jeg blir like oppgitt hver gang slike meningsløse drap skjer, og det er ikke bare i innvnadrerfamilier at det skjer denne typen drap. Norske menn dreper også sine samboere/koner/ekser og barn i "affekt" pga. sorg, sjalusi - ja hva vet jeg ...

Hva er det som får disse mennene til å gå til det skrittet å ta livet av dem de elsker/har elsket??? Er kontrollbehovet så stort? Er det for å straffe? For å "skremme" andre til å følge normene disse mennene merner er brutt?

Jeg synes det er så trist at vi ikke er kommet lenger i kvinnefrigjøringen enn at noen menn synes drap av "ulydige" kvinner er akseptabelt. Hvor mange kvinner lever i dag i skjul for menn de frykter - med god grunn? Hvor mye gjør samfunnet for å beskytte og hjelpe disse kvinnene?

Drapene i går er bare totalt meningsløse, og så grusomme at jeg vil grine

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat