Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-08, 08:30   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raclette for dummies

Jeg hadde en gang en raclette m/grill på toppen, men jeg ga den vekk pga. at stekeosen ble for mye for meg. I stedet har vi en kombinert elektrisk fondue og raclette (ingen grill - bare slike smelteskåler).

Raclette er jo opprinnelig kun kokte poteter og smeltet racletteost. I vår gryte kan man dampe poteter og smelte ost (evt. lettgrille ting i smelteskålene), men vi bruker den hovedsakelig til kjøttfondue og smelter racletteost som tilbehør. Jeg synes racletteost er et must. Til fondue har vi en mengde forskjellige grønnsaker (mais, paprika, løk, agurk, tomat), kjøtt, racletteost, marinert hvitløk + andre ting vi har lyst på og sauser (hvitløk, karri osv.). Pleier å lage karrieplesaus også (1 syrlig eple, 1/2 løk, 1 dl majones, 3 ss rømme, sitronsaft og karri til rett smak).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat