Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-19, 14:40   #77
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor strevsomt er det å ha katt?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nemlig.

Dog en lov jeg synes er litt i grenseland, i noen tilfeller. En katt klarer seg fint gjennom ei helg, om den har tilgang til mat og vann, og inne eller ute, som den selv vil. Der ser jeg ikke problemet.

Jeg kjenner folk som alltid har hatt garasjen som innepunkt for kattene på natten. Kattene er inne i huset på dagtid, når de vil, så klart, men montert katteluke i garasjen, om de vil søke ly for vær og vind, eller ha mat/drikke på natta. Og for en helg, så etterlater de kattene hjemme, med masse mat og vann i garasjen. Null problem, da de gjerne knapt ser kattene uansett på et par dager.

Vi har også etterlatt kaninen her for ei helg. Innekanin, som både var vant med å leve i buret, samt være endel fri når vi er hjemme. Pøser på i buret med både vann og høy, og null problem, og ikke den store forandringen for dyret, i snitt.

I følge loven så er det ikke innafor, men det gjelder å se på de rutiner dyret har, tenker jeg.

Datteren har katt nå, og hun etterlater ikke den for ei helg, når hun skal hjem hit. Ja, det betyr 12 mil i bil, bilsjuke og påfølgende dusj for katta, men den er ikke vant med å være alene, og er veldig avhengig av eier. Så det kommer an på individet.

Poenget med at de skal ha ettersyn er ikke at de ikke greier seg alene, men at noe kan skje. De kan bli syke eller skade seg. Da skal de ikke være uten tilsyn over flere dager.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat