Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-19, 23:36   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletrefest i januar - but why?

Det var vel dette som var vanlig før. Min mor har iallefall fortalt at i hennes barndom var desember en måned der det var veldig mye arbeid som måtte gjøres. Så før julaften hadde ikke ikke folk tid til å gjøre alle disse koselige juletingene. Julen startet på lillejulaften og så holdt man på til uti januar med juletrefester.

Nå er det vel vanlig å pynte huset tidlig i desember og de fleste bedriver ikke full julenedvask, slakt av dyr, lefsebaking og andre tidkrevende greier. Jeg vet at det var juletrefest på bedehuset i januar når jeg vokste opp, men har ikke hørt om det i nyere tid. Uten at jeg er den som er oppdatert på hva som skjer på bedehuset. Jeg har ikke noe behov for å delta på noe sånt, selv om jeg til tider har syntes at desember har kunnet bli litt vel hektisk med julefrokoster, lucia, julekafe på SFO, julefester, fremføringer og tusen avslutninger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat