Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-14, 18:02   #28
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: E-golf eller Leaf, eller noe annet?

Du må ikke finne på å prøvekjøre i3 om du ikke vil bruke penger. Den starter på 249k uten vinterdekk. Jeg har prøvekjørt mange elbiler (Think, trilling, eup, egolf, leaf, tesla, i3) og hvis du ikke skal ha Tesla så er i3 på førsteplass. Golfen er nummer to. Ulempen med i3 er at om du skal ha adaptiv cruisekontroll så må du ut med minst 300k, den er inkludert i grunnpakka til Golfen.

Kia og Renault har kommet med rimelige elbiler nå, de har jeg ikke kjørt.

Vi har forresten kjørt 8653 kilometer med i3en vår siden mars og det har kostet mindre enn en full tank på stasjonsvogna. Fossilt brukes bare på turer over 12 mil. Jeg kommer meg på hytta på fjellet (stigning fra 0-650m) uten å lade og det er 140 km t/r med motorvei 90 km og stigning/svinger resten.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat