Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-12, 17:19   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor streiker lærerne?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ah, det er så vakkert, jeg hadde fått nesten 80.000 mer i lønn som lektor i det offentlige, enn det jeg får nå som siving i det private. Og jeg er fornøyd med lønna mi, hadde jeg bare fått den.

Eg trur ikkje det er vi lektorar som er hardast ramma av dette lønnsgapet. Det er også stor forskjell på fagområde. For meg, som har utdanning innan humanistiske fag, er absolutt lektor-med-opprykk-lønna konkurransedyktig. For realistar, spesielt, er ikkje lektorlønna konkurransedyktig på same måte, fordi arbeidsmarknaden er så annleis innanfor dei fagområda. Og om vi ser på allmenlærarar med fireårig utdanning, er gapet langt større.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat