Tråd: Mandelpoteter
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-19, 09:25   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandelpoteter

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg lurer på om jeg skal ditch'e mandelpoteter til årets julemiddag. Jeg er lei av istykkerkokte poteter, og jeg synes ikke noe om å skrelle poteter under julemiddagen så å koke de med skallet på er uaktuelt. Kan jeg lykkes ved å koke de på veldig lav varme, slik at de knapt nok bobler? Jeg har hørt at de skal redde de meine sortene, men kunne gjerne tenkt meg noen erfaringer før jeg gir mandelpoteten en siste sjanse Hvis ikke blir det en sort som er kokfast. Vi har saus til (kalkun) så melne er egentlig finfint, men jeg har ikke lyst til å servere ferdigkrøstet potet...

Er det pinnekjøtt? I så fall kan du bruke dem som rist. De koker ikke i stykker.

Ellers spiser vi dem med skallet på. Skallet er lekkert og tynt.

Trines matblogg skreller dem ikke heller:

https://trinesmatblogg.no/recipe/tin...ndelpotetseng/


Sist redigert av Hyacinth : 22-12-19 kl 09:49.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat