Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-22, 07:41   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Jeg er enig i at vi skal kunne tro på det som skrives i media. Men mange medier åpner jo for debatt - og det er jo bra. Som prinsipp. Men jeg mener også at ytringsfrihet overhodet ikke er det samme som rett til å få ting publisert av et redaktørstyrt medium, så helt uenige er bi nok ikke, Him.

Forøvrig synes jeg at det er interessant, men vondt, å diskutere dette. Ofret vi unge for gamle? Hva en død eller ikke-død gammel person verdt, og hva innebærer dette avbruddet på det sosiale livet for mange unge for dem på lang sikt? Hvilke konsekvenser for en ung person er alvorlige nok til å rettferdiggjøre ar gamle utsettes for risiko for å dø tidligere enn de ellers ville ha gjort?
Vi ser også konsekvenser av pandemien i helsevesenet nå. Slitasjen på helsepersonell har vært stor, og det er bekymringsfullt at mange slutter, sykefraværet er høyt, mange er slitne og utbrent. Dette er ikke noe særnorsk problem.

Jeg tenker også at det er mye lettere for oss her i landet å være kritiske til tiltakene fordi det har gått så bra hos oss. Vi endte med underdødelighet i en periode fordi vi beskyttet sårbare grupper. Det er veldig vanskelig å si hvor langt vi kunne flyttet grensene uten å ende på den andre siden av skalaen, med overdødelighet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat