Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-11, 21:01   #1
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Lavkarbo uten for mye fett?

Jeg har kommet til ett punkt der jeg har lyst til å gjøre noe drastisk med kostholdet, for å prøve å bli friskere.
Jeg har slitt med irritabel tykktarm i 15 år, kroniske magesmerter som avtar og vedtar og påtar alt etter hva jeg spiser.
Noe av det jeg reagerer mest på er hveteprodukter, mat med mye gjær, pasta og også tildels fete meieriprodukter.

Jeg har luktet litt på å prøve lavkarbo, men jeg vet ikke om det er noe for meg i forhold til alt fettet man skal spise?

Nå skal det sies at jeg ikke har satt meg inn i dette og overhodet ikke kjenner til alt hva denne dietten innebærer. Men jeg er ute etter mer energi og en friskere kropp.
Jeg er fryktelig mye trøtt og sliten, som har sine årsaker, men jeg mistenker nok at mye sukker i maten heller ikke gjør det så mye bedre?

Noen som har noen tanker om dette?
Erfaringer?

Kan det ha noe hensikt å prøve seg på lavkarbo, men droppe de feteste produktene som fløte og rømme i "alt"?
Og tror du det vil gjøre noen forskjell?

Jeg elsker brød, pasta, ris, sukker og sjokolade.. Så det krever jo litt stålvilje, og jeg vil vite om det er verdt det.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat