Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-07, 22:04   #35
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det mener ikke Cøliakiforeningen og NAV. De mener derimot at man ikke skal sette noen på glutenfri diett før man har tatt biopsi på dem.

Vi har vært i tilsvarende situasjon med Lillebror som nå er 4,5 år. Jeg klarte til slutt å (bokstavelig talt) grine meg til en biopsi, og da var den negativ, muligens fordi han hadde levd glutenredusert fram mot biopsien. Ett år senere var han så dårlig at vi valgte å sette han på glutenfri diett til tross for negativ biopsi, og nå er han i veldig god form.

Jeg har ingen kompetanse på området utover erfaring med egne barn, men jeg syns det høres veldig rart ut å sette han på så streng diett uten å undersøke magen skikkelig først.

Håper det ordner seg for gutten din, og at dere finner ut hva slags diett han skal ha for å bli i god form.

Men han vil ikke høre på meg, jeg har mast om dette sikkert 10 ganger. Og når jeg snakket med ernæringsfysiologen i dag, syntes hun og at det var rart...

Noen som har tips til hvordan jeg skal få han til å høre på meg??

krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat