Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-22, 09:20   #59
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Syns du? Jeg syns den oser av konspirasjonsteori.

(før jeg skriver må jeg bare få sutre over at for meg har nesten alt av diskusjoner forsvunnet når jeg sitter på mobil, slik at det å gi OK svar bare ... fisler ut. Ja, ja. ferdig med detnå )

Først av alt: Jeg kjenner ikke "subject" så godt som nettsted - mulig det er som "resett"? Hvis det er slik at jeg har videreformidlet konspirasjonsteorier så er jeg veldig lei for det, men på en crazy måte understreker det poenget mitt.

Ansvarlige media har en redaktør med et redaktøransvar som skal passe på at ting som publiseres i deres media er sant. Det betyr ikke at man kan ha forskjellige meninger (mye av det du kommenterer på LilleMy tenker jeg er meninger: "lik som ble dumpet i massegraver" er ikke noe annet enn "mange kister ble satt ned i én felles grav" Språkvalget vekker forskjellige følelser og bilder. Men dette er ikke en "faktafeil")

Legger ved en lenke til redaktøransvaret. Hvis det er slik at Subject ikke følger opp sitt redaktøransvar så synes jeg du burde sende de tingene du sjekket opp til dem - det er jo nettopp dette å kunne stole på hva du leser i media som er poenget. Ting skal være objektivt sant, men ikke subjektivt sant. Vi skal ha lov å ha forskjellige meninger, men vi skal ikke å ha lov til å undergrave fakta.

Her har du et eksempel på en sak hvor dette faktisk skjedde. Simen Malkenes fikk ikke publisert et innlegg i Aftenposten fordi de faktasjekket hans innlegg og ville ikke trykke det med mindre han fjernet:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Vi var positive til å publisere svarinnlegget, men ba Malkenes om å endre, fjerne eller dokumentere en setning der en navngitt person beskyldes for å ha trikset med budsjettet i et forsøk på å felle byråden. Dette er sterke anklager. Jeg tar for gitt at Skurdal er enig.

I henhold til medienes Vær varsom-plakat påligger det mediene et ansvar å kontrollere at opplysninger stemmer. I denne prosessen fikk vi informasjon om at påstandene ikke stemte. Da er det vår plikt, igjen i henhold til Vær varsom-plakaten, å sjekke ytterligere.

Og jeg håper virkelig at subjekt også vil gjøre det gitt at du klager.

Så kan jeg jo si hva jeg mener personlig:
Jeg opplever at media i koronasaken var veldig "lydige". Stortinget vedtok jo i ettertid en vurdering av seg selv (alltid lurt! Få de som ikke står i kampens hete til å gi en vurdering). Jeg savner at dette kommer frem i media.

Jeg er utrolig spent på hvordan Apekobber, som WHO erklærte som en global helsekrise i går, kommer til å bli fulgt opp i media.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat