Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-20, 12:00   #63
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Har heller ikke sett denne tråden før men svarer selv om det blir sent

Jeg har blitt kajakkfrelst i sommer og det er skikkelig gøy! Jeg er med Oslo Kajakk-klubb, og har tatt våttkort(4 timer ettermiddag) og havkajakk(16 timer helg)-kurs der. På det andre lærte vi 3 forskjellige måter å redde oss på, både kameratredning og egenredning. Jeg klarer -ikke- å komme meg oppi kajakken på egen hånd uten hjelpemidler, så jeg har kjøpt sånn redningspute å ha på åra og åra på tvers. Da kommer jeg meg oppi selv i ganske heftige bølger på egen hånd - det var ruskevær på kurset så jeg fikk prøvd. Kameratredning har vi også kontroll på, jeg og sambo. Jeg var vel i vannet 20-25 ganger i løpet av den helga for å øve! Har øvd med trekk også, og synes det går greit. Mine knær er godt innunder kanten på kajakken og godt innunder de der «grepene» og ikke i noen åpning som andre referer til her, men har aldri følt jeg sitter fast i kanoen når den går rundt.
Men jeg blir nok å holde meg sånn passelig distanse fra land allikevel inntil jeg er mer erfaren. Sambo har kjøpt seg tørrdrakt, jeg venter til våren med å kjøpe meg. (og jeg liker ror Og likestilte padleårer - ikke vinklede, Og god ryggstø til korsryggen)

Jeg syntes det er kjempefint å være medlem i klubben for der får jeg prøve mange forskjellige kajakker før vi evt. kjøper. Og kajakkene ligger jo der klar til bruk når som helst liksom. Jeg anbefaler forresten det havkajakk-kurset - vi lærte så veldig mye mer om padleteknikk, snuteknikk, bruk av kroppen i kajakken, og selvsagt redningsteknikker på det kurset. Våttkort-kurset var veldig basic i forhold.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat