Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-17, 23:40   #239
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2017

1. John Green: An Abundance of Katherines. Lettlest liten bok om sær ungdom.

2. Ingvard Wilhelmsen: Kongen anbefaler. Om kognitiv terapi og om å unngå krisemaksimering.

3. Tore Renberg: Du er så lys. Først var den veldig uhyggelig og det var vanskelig å legge den vekk - jeg måtte jo se hva som skjedde, men så falmet den litt.

4. Terry Pratchett: Reaper Man. Gjenlesing. DEATH er alltid bra.

5. Ben Aaronovitch: Midnight Riot. Krim og magi i London. Knall konsept og interessante personer og morsomme referanser. Søkt plott.

6. Jessie Burton: The Miniaturist. Satt i Amsterdam på 1600-tallet. Historie, mystikk og dramatikk. God, men litt uforløst.

7. Matt Haig: The Humans. En fremmed livsform på oppdrag på jorden - fin bok med 'utenomjordisk' perspektiv på mennesker og det menneskelige.

8. Christopher Moore: A Dirty Job. Ung beta-mann blir en av dødens hjelpere. Artig konsept; til tider veldig morsom, til tider litt vel mye av det meste.

9. Nina George: The Little Paris Bookshop. Lettlest og litt klisjepreget kjærlighetshistorie, men den hadde nok litterære referanser og artig bokstoff til at den ikke ble for klissen.

10. Connie Willis: Crosstalk. Kjent Willis-plott der hovedpersonene pga misforståelser og tidspress og skikkelig teite kolleger ikke får gjort det de skal. Veldig underholdende og irriterende og vanskelig å legge fra seg.

11. Audrey Niffenegger: The Night Bookmobile. Vakker grafisk roman om et omreisende bibliotek som inneholder alt du noensinne her lest.

12. Sharon Guskin: The Forgetting Time. En liten gutt lengter etter sin forrige mor i sitt forrige liv. Jeg lot meg rive med.

13. Matt Haig: Reasons to Stay Alive. Memoarer/råd/filosofi om depresjon og angst. Fin.

14. Claire North: The Sudden Appearance of Hope. Hope forsvinner ut av minnet til folk rett etter de har truffet henne. Ikke engang foreldrene husker at hun eksisterer. Dette er den andre boken av North jeg har lest, og jeg gleder meg til flere.

15. Matt Haig: How to Stop Time. Om en mann som eldes utrolig langsomt. Han ble født på 1600-tallet og lever fremdeles. Ikke akkurat tidsreise, men fascinerende på samme måte.

16. Siri Hustvedt: The Blazing World. Om kvinnelig kunstner som låner menn til å stille ut verkene sine. Fortellermetoden er fiffig, men jeg ble ikke interessert nok i karakterene. Kjedet meg litt.

17. Connie Willis: Blackout. Gjenlesing. Enda bedre denne gangen!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat