Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-17, 07:29   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg kommer ikke til å legge nevneverdig arbeid i serviettbretting og blomsteroppsatser. Det er lokale jeg eventuelt bekymrer meg for. Mannen min er en del av en tallrik familie, så hvis alle kommer så må vi leie et relativt stort lokale. De har i tillegg forskrekkelig dårlig oppmøte på andre ting vi inviterer til, så jeg kjenner jeg er litt delt på hvor mye energi jeg skal legge i saken.

Vi har allerede snakket litt om konfirmasjon med snuppa. Jeg har gjort det klart at det kan forventes en klekkelig sum penger hvis man ikke konfirmerer seg, men at hun står helt fritt til å velge selv. Vi legger oss heller ikke oppi om hun ønsker en kirkelig eller HEF-konfirmasjon.

Når det kommer til bunad så har hun allerede sølv til Finnmarksbunad. Det fikk hun til dåpen av svigermor. Svigermor sa den gang at hun skulle sy finnmarksbunad til konfirmasjon, men hun befinner seg nå i en helt annen økonomisk situasjon enn det hun gjorde den gang. Så det tror jeg ikke blir noe av. Finnmarksbunaden er svært enkel, og hvis man først skal legge masse penger i bunad, så synes jeg ikke det at hun har sølv til en bunad skal være styrende for hva hun eventuelt velger. Foreløpig har snuppa fortalt at hun ønsker seg nordlandsbunad (slik alle tantene på farssiden har), men det kan jo endre seg.

Men spørsmålet er vel egentlig om det er vanlig skikk å bestille lokale allerede nå. For hvis "alle andre" gjør det, så blir det litt håpløst å stå der om 3 år og ikke ha noe sted å være for jeg hadde prinsipper om å ikke starte tidlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv