Tråd: Bokashi
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-21, 08:35   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokashi

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har en liten dunk til matavfall på kjøkkenet, og tømmer den (i teorien hver dag) i en bokashibøtte som står ute. Når bokashibøtta er full og må stå i romtemperatur et par uker før nedgraving, setter jeg den på badet (der står den minst i veien).

Jeg hiver animalsk avfall i den, det går helt fint. Det eneste som lukter er bokashivæsken, men den trenger man jo ikke tappe ut på kjøkkenet.

Kan bøtten stå ute mens man fyller den? Det trodde jeg ikke, men det hadde vært fint, for jeg sliter med lukt fra den nå. Har fulgt alle råd om å tappe væske og bruke kull.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat