Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-18, 09:00   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er det selvsagt at toppidrettsutøvere får permisjon til å drive idrett om de er i jobb?
Mange utøvere er da aktive etter studier. Er det arbeidsgivers ansvar å tilrettelegge da? For enhver pris?

Nei, det er ikke selvsagt og for enhver pris. Men noen arbeidsgivere velger å tilrettelegge. Der jeg jobber nå er det noen ansatte på toppnivå i relativt marginale idretter. Jeg ser at de får fri, og at det skrytes masse av dem internt. Men jeg antar at det er ulønnet permisjon og at muligheten for dette avtales ved oppstart.

(Akkurat som at jeg har hatt en kollega som hadde i sin arbeidsavtale at han hadde mulighet for fri hver dag etter at Vålerenga hadde spilt kamp. Det er mye det er mulig å tilrettelegge for hvis bare man snakker sammen.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat