Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-21, 11:30   #56
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Jeg kaller risgrøt for risgrøt, men minnes svakt at jeg kanskje kalte det for risengrynsgrøt før. Den spises med kanel, sukket, pepperkaker som bløtes kjapt i vann før de legges på grøten (supergodt - må prøves) og smørøye i midten.

Elsker raspeballer i all slags former. Med saltkjøtt, kålrabistappe, pølse og gjerne baconfett, selv om det siste ikke var vanlig i barndommen.

Spiser rømmegrøt med spekemat til på 17. mai. Kanel og sukker på grøten, spekemat ved siden av. Fenalår er best. Det salte mot grøten er skikkelig nam.

Tror ikke jeg spiser noen andre rare norske ting. Eller kanskje teller revet brunost, type Gudbrandsdalsost, på lutefisken. Og at vi har både kålrabistappe og potetstappe (ikke vanlige poteter) til pinnekjøttet på julaften.

Siden jeg har bodd lenge utenlands, har jeg også vent meg til et par andre rare kombinasjoner, f.eks. sirup på fleskepannekaker. Igjen søtt og salt sammen. Kjempegodt. Kanskje er det også vanlig i Norge uten at jeg vet det?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat