Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-12, 10:21   #15
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Mauser! mrc! A little Sharan-help?

Hm, nå spør du litt mer enn jeg kan svare, Mauser!

Vi hadde opptil flere ganger "klang-klang" på forhjulene, dvs at på småruglete vei så hadde vi en sånn lyd. Et eller annet som måtte byttes. Det var så vanlig at når jeg beskrev det akkurat som over for verkstedet, så visste de hvilken feil jeg hadde. Det var første feilen vi fikk, og den gjentok seg hele eiertiden.

Vi hadde problemer med dieselvarmeren, og endte med å få egen av-på-knapp for den varmeren i midten. Ved en anledning trodde forbipasserende at bilen brant, fordi den var innhyllet i hvit røyk!

Vi hadde den feilen med kabelbrudd i bakluka.

Lyspærer som gikk hele tiden.

Varmeapparatet virket aldri bra (men bodde i Belgia de første fire årene og merket det ikke før vi flyttet hjem igjen). Varmen er forsåvidt ingen høydare i Touranen heller.

Det er det jeg som bare bruker bilen, og ikke styrer mer verkstedet, husker at vi hadde. Heldigvis gikk aldri ting som turbo, girkasse eller andre svindyre ting.

Og det skal sies at de første fem årene betalte vi nesten ingen verkstedutgifter, fordi det gikk på garantier (dog etter litt masing fra vår side).

Denne bilen solgte vi ikke privat, men brukte den som innbytte til verkstedet som kjente den godt. Vi hadde aldri blitt ferdig med saken dersom vi hadde solgt privat, tror jeg...

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat