Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-21, 10:47   #138
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Skisko, farrang, bestemor/bestefar, søskenbarn ( fetter, kusine,farmor og farfar er helt fremmed for meg) , myllåjul går gradvis over i romjul her merker jeg. Vondt er ikke i bruk. Er det smerte det er snakk om er det ilt og er det smak er det klænt. Grandtante/grandonkel er gammeltante og gammelonkel.

Smerte på hjemsted #2 er også ilt. Dårlig er låk. Mens der mannen kommer fra er det låkt når det gjør vondt. (Hver sin side av vannskillet). Da jeg vokste opp syntes jeg det var morsomt at min mor (øst) sa "mer bær", og min far (Nordmøre) sa "mær ber". Når ungene hermer etter sin nordmørske lærer sier de "æn stæn mett i væn".

På hjemsted #1 heter det forresten "stygt" om mat som ikke smaker godt. Maten er stygg, den smaker stygt. Eller stugg/stugt. (Nord) Men det har jeg aldri sagt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-11-21 kl 10:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat