Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-14, 20:31   #118
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er majones usunt?

Jeg syns det er veldig uheldig å lære barna opp til at det er et bastant skille på sunt og usunt når det gjelder ulike mattyper (unntatt er selvsagt kaker, kjeks, godis etc). Det må være greit å smøre majones under kjøttpålegget fremfor smør uten at barna skal lære at det er galt.

Når det er sagt er min tillit til helsesøstre heller laber. Dessverre. Jeg har møtt altfor mange nek i den yrkesgruppen.

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Absolutt. Eller man kan lage med ren rapsolje, evt olivenolje.

Jeg syns olivenolje gir en veldig stram smak på majonesen, og lager stort sett av halvparten oliven- og macadamiaolje. Den er veldig mild og god på smak, og har vel fordelt fettet mellom omega 3 og omega 6 sånn noenlunde 50/50?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat