Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-18, 11:10   #72
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den blander heller ikke gjærdeigen skikkelig av seg selv, det blir liggende masse mel rundt kanten som jeg må skrape ned med slikkepott flere ganger for at det til slutt skal blandes inn og bli en del av deigen (som deretter kjører karusell med kroken). Burde sikkert hatt i det våte først, for å slippe det problemet, men jeg er lat og synes det er lettest å sette bollen på vekta og veie alt det tørre direkte oppi, i stedet for å bruke egen bolle til det.

Så min Kenwood er langt unna perfekt, selv om den fungerer greit. Jeg er jo vant med at den er slik, så jeg tenker ikke så hardt over det, men drømmer om en maskin som ikke har disse problemene. Bare hive oppi ingrediensene, og den bander sammen alt og elter helt uten hjelp, og uten å trenge barnevakt for at den ikke skal hoppe seg ut over kanten av kjøkkenbenken. Litt færre decibel hadde vært prikken over i-en. :drømmer:

Bruksanvisningen til Kenwood spesifiserer jo dette, så det kan være verdt å prøve. Jeg lagde boller fra Trines matblogg i helgen, puttet bare alt i bollen og det ble kjempebra deig. Men alltid væsken først.

Enig i at den bråker mye!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat