Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-15, 09:25   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Here we go again: Julegave til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg fraråder billig-symaskin. Frøkna fikk en Singer til rett under tusenlappen til jul for et par år siden, og venninnen hennes fikk IKEA sin på samme tid. IKEA-maskinen døde i løpet av et år eller så, og Singer-maskinen ble så skranglete at den omtrent ikke kan brukes. De billigste maskinene tåler dårlig sånn bruk som uvørne barn har. Jeg ville heller ventet og kjøpt en litt dyrere maskin, som man kan ha i årevis. Frøkna bruker nå min symaskin, og den klarer hun veldig fint å sy på. Den tåler julingen hun ga den i starten godt. (Jeg ville ikke gitt en symaskin til en seksåring uansett; sjansen er litt for stor for at de syr gjennom fingeren, når de er så små.)

Jeg kunne derimot godt ha gitt et broderi- eller strikkesett til en nevenyttig seksåring. For ikke snakke om et skikkelig verktøyskrin og en haug med planker og spiker.

Det var derfor jeg kjøpte lekesymaskin. Ingen krise om den slutter å virke, og den har en beskyttelsesgreie rundt nåla så det ikke går an å sy fingeren. Har tenkt at hun skal få en skikkelig når hun blir større. Men hun har faktisk greid å sy noe ordentlig med den.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat