Tråd: yoghurt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-06, 22:17   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: yoghurt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Begrensede mengder er nøkkelordet her ja. Desverre kjenner jeg MANGE som gir både 2 og 3 sukker-yoghurter hver dag til barna fordi de mener det er så "sunt". Man kan vel like godt gi naturell tilsatt mosede bær så slipper man alt sukkeret? Men mange "gidder" jo ikke å bruke 2 minutter ekstra på å lage renere mat.

Det er jeg enig i. SÅ sunt er det ikke, men jeg er tilhenger av et sammensatt kosthold og synes det passer bra satt sammen med annen sunn mat. Vi har en gutt som liker all sunn mat, og som elsker frukt og fisk, hadde han bare spist yoghurt hadde jeg ikke vært fornøyd. Vi gir i regelen ikke mer enn 1 daglig, dette er rett og slett basert på at jeg ikke ser det som naturlig å spise mer enn 1 daglig selv heller....
Har vi naturell og noe å putte i, gir vi gjerne det (selv om jeg innrømmer at jeg er en av dem som stort sett ikke gidder, dvs vi har ikke så mye bær i huset til daglig), men siden den ene yoghurten per dag stort sett inntas i barnehagen (i helgene er det ikke alltid det faller seg sånn) blir det fort litt vrient i praksis.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat