Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 10:23   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Blå soft kan alle spise og det smaker helt greit. Det kan og stekes i.
Man kan jo eventuelt komme med noen kartonger havremelk som kan stå i et skap sånn at de har til eventuelt pannekaker/vaffler. Men de bør klare å røre sammen en liten røre av 1 egg og litt melk selv.

Men som allergimor selv er jeg sjokkert og irritert på barnehage ansatte som ikke gidder å gjøre en innsats for å inkludere alle sammen. Selv som barnehageansatt ser jeg det som en selvfølge å kjøpe inn pølser alle kan spise (Leiv vidar sine er jo geniale siden de er melke og glutenfrie i tilegg til å være bedre enn de fleste andre), koke grøt på kokosmelk til nissefesten osv. Men barnehagen jeg har ungene i synes ikke det er like stor selvfølge. Sist nissefest hadde jeg en 1porsjon med grøtris og en kokosmelk boks i vesken når jeg spurte de om morgenen hva de hadde planlagt til han den dagen. Nei han skulle få skive han. Sommefesten hvor alle skulle få mat både foreldre og barn hadde de heller ikke et eneste melkefritt alternativ. Hvor vanskelig er det å ha en pakke melkefrie pølser i frysen hvor man kan ta en og en av da?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat