Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 09:45   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Lillegutt har vært på 2 SFO-er med sin melkeallergi og cøliaki og begge steder har de vært villige og istand til å tilrettelegge Under mottoet "alle skal med" lsm.
Jeg synes du skal stå på krava - det er da ikke så vanskelig å få tak i matvarer eller alternativer som er melkefrie?! Det er noe enhver vanlig kjøpmann burde ha tilgang til.
Hvis de skaper seg med at dette er vanskelig kan det jo være de har lite kjennskap til denne allergien, kanskje det kunne være en god idé å ta et lite møte med dem for å informere?

Der lillegutt har jeg til nå sendt med mat til alle måltider pga svært streng diett, men nå skal vi gjøre det litt enklere og da sender jeg med brød (fordi det må være hjemmelagd og med helt spesielle ingredienser, ellers kunne de kjøpt f.eks glutenfritt selv). Også sender jeg med en liste med "disse påleggene kan xxx spise" som er av påleggstyper alle barn spiser og som _ikke_ blir dårlige i kjøleskapet fordi det er spesielt innkjøpt allergibarnet. Syltetøy, skinke, salami, makrell i tomat, kaviar, osv.
Det er jo egentlig bare smør og melk de trenger å kjøpe inn spesielt hvis de holder et lite øye på innholdet i brødet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat