Tråd: Valget 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-19, 14:24   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For det første: har du tall på at det er de som bor utenfor Oslo som kjører mest i bomringen?

For det andre: De som kjører kollektivt har bidrar med mer penger til kollektivsatsingen i Oslo enn bompengene.

For det tredje: Det er ikke slik at bompengene ALLTID går til kollektivtransport, men akkurat for øyeblikket er det der det trengs et løft.

For det fjerde: siden du tilbringer mesteparten av din våkne tid i Oslo, og tydeligvis da kjører hit syns jeg det er rett og rimelig at du bidrar, og ikke bare med slitasje.

For det femte: Bompenger går fremdeles til Oslopakke 3, som også inkluderer Akershus, så vidt jeg kan se.

Jeg er helt med på de fire første punktene dine. Du vet jo hvor jeg bor. For meg, så betyr Oslos nei til den planlagte videre utbyggingen av E18, som er en del av Oslo-pakke 3, at jeg fortsatt må leve med både luft- og støyforurensning i mange år til - selv om planen i MANGE år har vært at veien skal under jorden forbi oss. Vi er i høyeste grad med på å betale, slik jeg mener er rett og rimelig. Jeg synes IKKE det er rimelig at Oslo skal blokkere veiplaner når det får som direkte konsekvens at 15000 husstander må leve med støy og svevestøv og eksos - i mange år på overtid. Jeg synes det er merkelig med et miljøengasjement som stopper ved kommunegrensen.

Og jeg må jo tillegge at jeg IKKE tror trafikken kommer til å øke inn til Oslo selv om E18 blir utbedret. Veldig synd at man planla E18 midt gjennom (eller under da egentlig) Oslo i hine gårde dager - slik at all trafikk må innom byen - også den som skal videre nordover eller sørover på andre siden av fjorden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat