Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-17, 21:48   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En verden med kun plantebasert mat

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Proteinmangel er omtrent en ikke-eksisterende tilstand, man finner det vel av og til i sultrammede land, men aldri i Vesten. Så og si alt inneholder en dose proteiner. Man finner mye i belgfrukter. Her i huset spiser vi mye bønner, linser og kikerter feks. Proteiner er lett å få i seg. Kjenner mange sportsutøvere (syklister, ultraløpere osv) som lever vegansk uten problemer (og uten proteinpulvere og annet kunstig). En kompis av meg kom på 2. plass i Iron Man, og ei av Norges fremste ultraløpere (Sara Nustad Mauland) har vært veganer i mange år og er personlig trener utenom. Hun skriver endel om kosthold og veganisme på bloggen sin.

Ja det der vet jeg selvsagt. Det var det kortreiste jeg lurte på.
Her i området finnes ikke nøtter og forholdene for linser og kikerter er ikke allverdens. Har man ikke gård selv sliter man med å få tak i de få typene bønner som det er forhold for.

Jeg er ikke bekymret for proteininntak til veganere altså, men jeg har aldri møtt noen som ikke baserer mye på import.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat